sábado, 19 de maio de 2018

A festa e a força da língua galega

No dia 17 de Maio de cada ano comemora-se nas principais cidades galegas o aniversário da publicação de Cantares Galegos, a primeira e a mais apreciada obra da escritora e poetisa galega Rosalía de Castro, que nasceu em 1837 e é considerada a fundadora da moderna literatura galega. Em 1963, quando se assinalou o 1º centenário de Cantares Galegos, a Real Academia Galega instituiu essa data como o Dia das Letras Galegas e esse dia rapidamente tornou-se num dia de celebração nacional em torno da língua e da identidade galegas.
A língua galega e a língua portuguesa são irmãs, pois nasceram do galego-português ou galaico-português que foi a língua românica falada durante a Idade Média na Galiza e no norte de Portugal. Depois adaptaram-se para norte e para sul do rio Minho.
Através das fotografias publicadas pela imprensa galega, nomeadamente no diário el Correo Gallego, pode observar-se como o tema mobiliza a população e, em especial, os mais jovens. Assim, sobretudo nas escolas, foram promovidas as mais diversas actividades desportivas, musicais, literárias e artísticas, sempre sob o tema da língua galega.
O Dia das Letras Galegas tem o seu polo dinamizador em Santiago de Compostela e mobiliza milhares de galegos sob o tema “en galego, todos os dias”. Este ano, a cidade portuguesa de Valença associou-se pela primeira vez a esta festa galega e, aproveitando a presença de milhares de galegos que atravessaram o rio Minho, também animou o seu centro histórico com música, provas gastronómicas e venda de artesanato.

Sem comentários:

Enviar um comentário